Volkskrant-recensent Ton Maas toont veel waardering voor No Blues, na een concert afgelopen zaterdag in de Rotterdamse Evenaar. Maar de geluidsversterking had van hem wel wat zachter gemogen: "Alleen al een paar decibel minder geluidsdruk had de voorstelling beslist goed gedaan", aldus Maas.

Hier enkele passages uit de recensie zoals die vandaag (ma 25/9) in De Volkskrant te lezen was:

...geen van de leden van het multi-etnische kwintet No Blues heeft een onversneden blues-achtergrond, hoewel de gitarist en zanger Ad van Meurs, veteraan uit een wereld die tegenwoordig wel wordt aangeduid met de term ‘americana',  dicht in de buurt komt. Voor een ûdspeler uit Jeruzalem, zoals Haythan  Safia, is de blues doorgaans minder bekend terrein. Het maakt Safia's inbreng in No Blues des te sprankelender. De interactie tussen beide tokkelaars vormt de kern van het ‘format' van No Blues, hoewel de percussionist Osama Maleegi en de contrabassist Anne-Maarten van Heuvelen in belangrijke mate bijdragen aan de drive van het gezelschap...  

...Als Van Meurs een protestsong van Woody Guthrie inzet, vlecht Safia er een Arabisch lied doorheen over een roos die bloeit in de woestijn. Dat de rechtlijnige melodievoering van de Amerikaanse songwriterstraditie en de meanderende melodiestroom van de Arabische zangkunst nergens wringen maar elkaar aanvullen en versterken, is een bewijs voor het grote vakmanschap van deze muzikanten...

...Bij virtuoze instrumentalisten als deze is het wel van belang dat details uit de verf komen. Dat stelt eisen aan de zaalversterking en precies daaraan schortte het zaterdag in het Rotterdamse Theater de Evenaar. Zelfs als die taak in vetrouwde handen is - zangeres en groepslid Ankie Keultjes zat achter de knoppen en verzorgde daar ook haar incidentele tweedestempartij - heb je blijkbaar geen garantie dat het goed gaat. Alleen al een paar decibel minder geluidsdruk had de voorstelling beslist goed gedaan...