In een profiel over John Renbourn in het blad Guitar zegt Jacqui McShee over de succesvolle tijd direct na de release van de elpee Bert (Jansch) And John in 1966:
...John and Bert both had huge followings of the kind of guitar enthousiast who'd sit in the front row, watching their fingers... Among those who came to watch and learn was George Harrison, who took particular note of the Eastern influences that were a trace element of Renbourn's style (betraying evidence itself of hard listening to the eclectic Davy Graham. 'Eric Clapton was often there', noticed Wizz Jones, 'when Bert and John played at the Olive Tree in Croydon'. Another thus spotted was Jimmy Page, who was to adapt the pair's arrangement of traditional She Moved Through The Fair as White Summer, a showstopper both when he joined The Yardbirds in 1966 and after he formed Led Zeppelin 18 months later.
in het blad Guitar: Martin Simpson neemt zijn akoestische gitaar
overal mee naar toe:
...The most remarkable things have come about because of my relationship with the guitar. The most important things - the people I've met, the places I've lived. It's everything. It's my means of expression.... And more than anything else, it's the thing that gives me the ability to keep sane...
Otis Taylor
M. Haerkens in De Limburger van 18 maart over de Southern Blues Night in Heerlen:
...Een andere akoestische act is Otis Taylor die ruim twee uur voor zijn optreden zenuwachtig door de benedenzaal ijsbeert. "Denk je dat het Nederlandse publiek me zal pruimen?" vraagt hij ongerust. "Hier spelen zoveel grote jongens. En wat als ze mijn Colorado-accent niet verstaan?"
De bezorgde blik zal tot het begin van zijn optreden niet van zijn gezicht verdwijnen. Maar dan moet hij voor de leeuwen en ondergaat de 53-jarige laatbloeier een ware metamorfose. Aangespoord door een enthousiast gehoor, toont Taylor zich een meester op diverse snaarinstrumenten en krijgt de handen op elkaar met zijn aanstekelijk mondharmonicaspel. Zijn zelfverzekerheid hervindend maakt hij, zonder microfoon zingend nog een rondje door de zaal. Het publiek krijgt geen genoeg van zijn bezwerende countryblues. "Nog eentje dan?" vraagt hij aan het eind, een blik werpend op de naast het podium zittende organisator...
Wè-nun Henk
- De tweede can Wè-nun Henk - Bar heet de nieuwe cd van Wè-nun Henk. Hoe ga je met bijgeloof om? Gewoon door je cd op de 13de maart in 013 in Tilburg te presenteren. Wè-nun Henk houdt van humor. Het is één van de weinige jonge Brabantse groepen die zich bezig houdt met traditionele volksmuziek van eigen bodem. Bar is te bestellen door 17,- euro (inclusief verzendkosten) over te maken op rekeningnr: 16.24.34.790 t.n.v: Stichting Wè-nun Henk, Tilburg. Onder vermelding van je naam en adres.
Info: http://www.we-nunhenk.nl
Zie ook Special Wè-nun Henk
La Tentation
: La Tentation De mensen die in een paar jaar tijd van La Tentation in Brussel een belangrijk podium hebben gemaakt voor folk & wereldmuziek,, programmeren voortaan op andere locaties in de Belgsiche hoofdstad. Vanaf maart zijn er dus opnieuw concerten, in samenwerking met bijvoorbeeld de Sint-Jorisschool of de Markten.
De combinatie van enerzijds de concerten en anderzijds de restaurantfunctie van La Tentation was niet langer ideaal. Dus gaan de concertorganisatoren en La Tentation voortaan ieder hun eigen weg.