Afgelopen weekeinde vond in Heusden (bij Asten) het festival Misty Fields plaats. Het was er goed toeven vond Piet Snijders, die erover schreef in Horlepiep's blog:
Goed. MistyFields te Asten-Heusden dus. En of het daar inderdaad goed was, wilt u weten. Nee, dè zal nie zijn! MistyFields was wederom een prachtig muziekfeest. Ik heb iemand horen zeggen dat de vrijdagavond geweldig was. Kan ik niet tegenspreken, want ik was er niet. Ik heb ook horen zeggen dat de zaterdagavond helemaal te gek was. Moet ik eveneens voor waar aannemen, want ik moest wederom verstek laten gaan. Zondagmiddag echter was ik er zelf wel en heb ik enorm genoten. Vrijdag goed, zaterdag goed èn zondag goed. Tel dat bij elkaar op en je hebt dus inderdaad een prachtig muziekfeest.
Ja maar Ad van Meurs was toch anders dan we van hem gewend zijn, hoor ik u zeggen. Kan zijn, maar mijn zondag was al geslaagd bij dat ene nieuwe lied van m, The Easy Riders van de Peel. n Lekkere dreun over de brommercultuur van de seventies. Dat onderwerp kan me nooit genoeg bezongen worden. Puch, Tomos, Zündapp, Kreidler, de vroege statussymbolen van de babyboomers; de meidjes achterop. Daar kunnen geen latere Mercedes, BMW of Lexus meer aan tippen. Voor de nieuwsgierigen onder u: Van Meurs heeft zn Easy Riders sinds zondagmorgen ook op YouTube staan. Gaat een mooie hit worden, voorspellen de fans.
Ook een prachtige MistyFields verrassing vond ik de slotact Maison du Malheur. Een steengoeie band die regelrecht uit Bourbon Street NO lijkt te zijn geplukt. Maar MdM is op en top Nederlands en moet het hier en elders nog helemaal gaan maken. Misschien waren zanger J.P. Mesker en de zijnen glansrol voor sousafonist Arno Hadjememaar - Bakker in Heusden extra gemotiveerd. Per slot zou het MistyFields Festival - het best bewaarde publieke geheim van de vaderlandse festivalkalender - ook moeiteloos passen in de broeierige Bayou-cultuur van Louisiana. n Fles Southern Comfort voor degene die mij volgend jaar een camera leent. Misty Fields, the Movie , ik zie het helemaal voor me.