Middelburg onderging woensdagavond in het kader van Zeeland Nazomer Festival enthousiast dansend het concert van het Vlaamse DAAU (Die Anarchistische Abendunterhaltung) op het Abdijplein. Onder de luisteraars was Rolf Bosboom die in de Provinciale Zeeuwse Courant de volgende dag opmerkte dat DAAU zich terecht ‘klassiek ontspoord' noemt.
Hier een uitvoerige passage uit zijn verslag:
...in hun klassieke bezetting spelen ze een veelheid aan stijlen: klezmer en folk vooral, maar ook soms klassiek of jazzy, het ene moment Oost-Europees klinkend, de andere keer juist weer mediterraan. Crossover in de breedste zin van het woord. Het kwartet, merkbaar klassiek geschoold, viel in het begin van het optreden vooral op door de virtuositeit: stuwende ritmes van Roel van Camp (accordeon) en Simon Lenski (cello) en de klarinet van Han Stubbe en met name de viool van Buni Lenski die daar moeiteloos complexe melodielijnen doorheen weefden. De breed uitgesponnen, ingenieuze nummers schetsten complete werelden in noten, zoals bijvoorbeeld in het almaar dreigende 'My goodness! Poetry' van het vorig jaar verschenen album Tub Gurnard Goodness. Toen de vier versterking kregen van een drummer en een contrabassist, kreeg de muziek van nog een extra laag. Subtiel maar met overtuiging werkten ze naar een climax toe, met nummers als 'Hot shades en 'A sin so nasty', culminerend in een memorabale uitvoering van de DAAU-klassieker 'Gin & tonic', een bijna hallucinerend nummer waarin snaren zonder mededogen werden gegeseld, met een energie die niemand zou verwachten....