Muziekkrant Oor viert zijn 35-jarig bestaan met een extra dik jubileumnummer en een zelf samengesteld dubbel-album met ‘tijdloze nummers van grondleggers' van de pop. In Dagblad Tubantia/Twentsche Courant zegt Oor-hoofdredacteur Koen Poolman ondermeer: ...Oor stamt uit een tijd dat platen nog werden gemaakt omdat mensen het nou eenmaal leuk vonden om muziek te maken.(...) Tegenwoordig is muziek een commercieel product geworden. We moeten ons nu richten op de krenten uit de pap, want er komt zoveel rommel op de markt. In de beginperiode van het blad was zoeken naar oprechte bands niet eens nodig, daar waren er genoeg van.'...

Hier nog enkele passages uit het artikel van de hand van Tjerk Notten:  

...Poolman: ‘Vóór OOR bestonden er al wel tienerblaadjes, maar er was behoefte aan een serieus muziekblad met meer informatie over bands dan alleen de haarkleur van de gitarist. Artiesten waren opiniemakers en daar wilden jongeren graag over lezen. Door die ‘Woodstock-generatie' heeft OOR op de opkomst van de popmuziek mee kunnen liften.'...

...Poolman is optimistisch over de toekomst: ‘OOR is een autoriteit geworden. Er komt tegenwoordig zoveel muziek op de markt en het informatieaanbod is zo overweldigend, dat mensen er in verzuipen. Muziekliefhebbers komen dan vaak bij ons terug, omdat ze op onze selectie en ons oordeel vertrouwen. Bovendien kun je op internet maandelijks minstens duizend nieuwe cd's vinden, maar aan de honderd die wij uitzoeken hebben de meesten wel genoeg.'...

Zie ook www.oor.nl.