In het Theaterhorel in Almelo is vrijdagavond 24/3 de Nacht van de Passie met ondermeer  Tango Dorado o.l.v. Christiaan van Hemert, Tango Dorado bestaat uit 7 musici: 2xbandoneon,  2xviool, contrabas, piano, gitaar, m.m.v. de Braziliaanse zanger Richard Prada & het Argentijns danspaar Mariano en Cosima Diaz. Een van de twee bandoneons wordt bespeeld door Jacqueline Edeling uit Maasadijk. Dagblad Tubantia/Twensche Courant publiceerde een interview dat Ton Ouwehand met haar had. Op haar zevende kreeg ze al haar eerste accordeon. Nu bulkt haar hele huis van de balginstrumenten.

Hier enkele passages uit het interview:

...Accordeons, harmonica's, in allerlei soorten en maten. De hele familie van de accordeon biedt ze onderdak. Een stuk of tien verschillende neemt ze mee bij haar solo-theateroptredens onder de noemer ‘Balg erop los'. Dat is haar solo-kant. In de ensembles waarin ze actief is, is het vooral de bandoneon
die ze bespeelt. (...) Ze leeft van de muziek. Haar hoofdinkomen komt van de optredens met Tango Dorado. Daarnaast heeft ze damesgroep genaamd Fugo Latino waarvan onlangs een cd verscheen. Daarnaast vormt ze met de drie dames uit Tango Dorado een groep genaamd Tangata. Een kwartet dat vooral muziek speelt van de pianiste van het gezelschap: Margreet Markerink....

...Ze noemt zich een eenvoudig meisje, opgegroeid met smartlappen. Na de leao, een opleiding tot ziekenverzorgster en een paar jaar accordeonles, meldde ze zich op haar twintigste op het conservatorium van Enschede. ‘Een gehoortest moest ik doen. Ik speelde een Franse musette en een smartlap. En daar zong ik ook bij. Ik zal wel wat dingen spontaan goed gedaan hebben. Ber Joosen zat in de toelatingscommissie en hij zei dat de liefde voor het instrument van me afstraalde. Hij wilde me een kans geven.' Na twee jaar was die droom over. Gedesillusioneerd verliet ze het conservatorium. Ze had geen affiniteit met het moderne accordeonrepertoire. ‘Ik raakte geen instrument meer aan. Mijn accordeon verkocht ik.' Een muziekloze periode hield ze niet langer dan een half jaar vol. Via het circuit van volksmuziek , waar ze Carel Kraayenhof nog een paar lessen gaf in Ierse Folk , belandde ze in een harmonica-wereld die haar wel aansprak. Ze raakte bevriend met de befaamde Flaco Jimenez. Die droeg zelfs een stuk aan haar op: Soulmates....

...Op haar 31e raakte ze in de ban van de bandoneon. (...) Niet lang daarna speelde de Argentijnse bandoneonspeler Alfredo Marcucci in Enschede. Ze liet hem wat horen, en een week later had ze een week les van hem in België. ‘Het was echt een gevecht. Ik was heel fanatiek. Speelde van ‘s ochtends acht tot ‘s avonds acht, aan een stuk door. Toen hebben ze van daaruit Carel Kraayenhof gebeld dat hij mij toelatingsexamen moest laten doen voor het conservatorium in Rotterdam. Drie weken later kreeg ik een les van Carel. En drie weken daarna werd ik toegelaten op het conservatorium. Ik kon een stukje van Bach, een toonladder en een walsje. Daar kon ik mee in het eerste jaar komen.' Eindexamen heeft ze nog steeds niet gedaan. Dat had moeten plaatshebben in 2002, het jaar waarin Nederland definitief viel voor het bandoneonspel van Carel Kraayenhof, vanwege de koninklijke tranen die hij
met zijn instrument teweegbracht. Maar door dat succes stopte Kraayenhof met lesgeven, waarna Jacqueline Edeling een conflict kreeg met zijn opvolger. Hij vond dat ze met het schoolorkest in Parijs moest spelen, zij had al een optreden staan met Tango Dorado in Enschede. Ze koos voor het optreden in haar geboortestad. ‘Het conflict is allang bijgelegd. Ik mag eindexamen doen, maar het is er nog steeds niet van gekomen....