In het Eindhovens Dagblad constateert Frans van den Eijnden dat er heel wat stijlen aan bod komen bij festival De Accordeonslag. Hij bezocht enkele concerten in Helmond en is net als eerdere recensenten onder de indruk van Renato Borghetti, die hij een tovenaar op accordeon noemt, maar ook van het project Hark. Hieronder enkele citaten:

...Zaterdagmiddag bracht de Noorse accordeonist Geir Draugsvoll een erg gedurfd programma met muziek van de Russische componiste Sofia Gubaidulina: De Profundis. Een min of meer avant-gardistisch werk dat Draugsvoll met veel overtuiging bracht. Daarnaast speelde hij Midsummer Adventures van Staffan Mossenmark, ook een werk in een zeer modern idioom. Als intermezzo klonken drie meer in het gehoor liggende Noorse Dansen...

...Een hoogtepunt vormde het optreden van het Borghetti Quarteto, vier virtuozen met spectaculaire muziek in een vurig ritme en met een zinderend idioom, veelal geïnspireerd door de tango. Borghetti zelf is een tovenaar op zijn accordeon. Hij weet zijn groepsleden mee te slepen in zijn gepassioneerde speelstijl. Weergaloos was de fluitist van de groep, die de meest wonderlijke tonen ontlokte aan de fluit en de sopraansax...

...[Ronald van Overbruggen, red.] was ook de motor in de uitvoering van een fascinerend werk van de veelzijdige instrumentalist en componist Dick van der Harst. Hij heeft muziek van Henry Purcell verwerkt tot een fantasievolle compositie voor sopraan en zeven accordeons, waarin deze bijna orgelachtig klinken: sonoor en warm van klank. De sopraan Lizet van Beek beschikt over een goede dictie en een voor Renaissance-muziek zeer geschikt timbre. De instrumentalisten musiceerden met raffinement, virtuoos en hecht in het samenspel. De uitvoering van dit werk Hark vormde de climax van het gehele festijn...